تعبیر خواب پ

تعبیر خواب حرف پ

پلنگ

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دیدن پلنگ از پادشاه نیکوئی بیند وحرمت بزرگ بدست آورد

محمد بن سیرین گوید:

پلنگ در خواب، دشمن قوی و توانا بود. اگر بیند که با پلنگ جنگ می کرد، دلیل که با دشمن خود خصومت کند و خصم را ظفر و غلبه بود، یعنی اگر پلنگ بر وی غالب شد، دشمن بر وی غالب گردد. اگر او بر پلنگ غالب شد. او بر دشمن غالب گردد. اگر بیندگوشت پلنگ همی خورد، دلیل که درجنگ و خصومت افتد، لیکن مظفر گردد و شرف و بزرگی یابد.

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند بر پلنگ نشست، دلیل است بر عز و جاه وی و دشمن راقهر کند. اگر بیند با پلنگ جنگ می کرد و هیچکدام بر یکدیگر ظفر نیافتند، دلیل که از پادشاه ترسی عظیم بدو رسد، یا بیماری صعب یابد و بعد از آن شفا یابد. اگر بیند شیر پلنگ همی خورد، دلیل که از دشمن ترسی بدو رسد و سرانجام ایمن شود. اگر بیند پوست پلنگ یا استخوان یا موی او را فراگرفت، یاکسی بدو داد، دلیل که از مال دشمن به قدر آن، چیزی بیابد. اگر بیند پلنگی را بکشت، دلیل که از اسلام روی بگرداند و در او هیچ خیر نباشد.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن پلنگ در خواب بر سه وجه است.

اول: دشمن قوی.

دوم: مال یافتن از دشمن،

سوم: ترس از پادشاه.

پلکان

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ بالارفتن از پلکان در خواب ، نشانة سعادت و خوشبختی فراوان است .

۲ـ افتادن از پله ها در خواب ، نشانة آن است که از روی حسادت از شما بیزار خواهد شد .

۳ـ پایین آمدن از پلکان در خواب ، نشانة آن است که روابط عاشقانة شما به شکست خواهد انجامید .

۴ـ دیدن پلکانی پهن و زیبا در خواب ، نشانة بدست آوردن شهرت و ثروت است .

۵ـ اگر خواب ببینید دیگران از پلکان پایین می روند ، نشانة آن است که اوضاع نامساعد جای فراغت و آسایش را خواهد گرفت .

۶ـ نشستن بر پله ها در خواب ، نشانة آن است که به تدریج بر ثروت شما افزوده خواهد شد .

اچ میلر می‏گوید:

اگر خواب ببینید که از پله برقی استفاده می‏کنید، یعنی برای رسیدن به هدف خود باید سخت تلاش کنید.

پلک

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

پلک در خواب برای زن شوهر است و برای مرد همسر پاک و قابل اعتماد و خوب و مژگان فرزند است. چنانچه در خواب ببینید که پلک و مژگان سالم و خوب دارید که بر زیبایی چهره شما می افزاید همسر و فرزندان معتمد و سالم خواهید داشت و نشان آنست که می توانید برایشان متکی و مستظهر باشید. برای دختران جوان پلک و مژگان نیکنامی و آبروست و چنانچه دختر جوانی در خواب ببیند که پلک و مژگان زشتی دارد مطمئن باشد که اطرافیان پشت سر او بد می گویند و او را دختر قابل اعتنایی نمی دانند. پلک مجروح، بیماری زن یا شوهر است به همان نسبت که گفته شد و چنانچه مردی در خواب ببینند پلک چشم او زخم یا زگیلی دارد همسرش بیمار می شود یا بین زن و شوهر اختلاف ایجاد می گردد. داشتن مژگان سفید در کنار موی سر و ابروی سیاه رسوایی و بی آبرویی و بدنامی است. چنانچه کسی ببیند موی سرش سیاه است اما مژگانش سفید شده عملی مرتکب می شود که نزد مردم بی شخصیت می شود پشت سر او بد خواهند گفت.

پل عابر پیاده

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید از روی پلی که بر رودخانة زلالی زده اند ، عبور می کنید ، علامت آن است که کاری لذت بخش و پرمنفعت به دست می آورید . اما اگر آب رودخانه گل آلود باشد ، نشانة زیان و پریشانی موقتی است .

۲ـ اگر زنی خواب ببیند از روی پلی که بر رودخانة زلالی زده اند عبور می کند ، نشانة آن است که با همسری که اخلاقی معتدل دارد ازدواج خواهد کرد . ولی اگر آب رودخانه گل آلود باشد ، با همسری عصبانی ازدواج می کند.

۳ـ اگر زنی خواب ببیند از روی پلی ، در آب پاکیزه رودهانه می افتد ، علامت آن است که دوران بیوه بودن او با ازدواجی به پایان می رسد . اما اگر آب زلال و پاکیزه نباشد ، نشانة آینده ای تاریک خواهد بود .

پل صراط

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دیدن گذشتن از پل صراط علم شروع کند

دیدن پل صراط هوسلطان بود

پل

محمد بن سیرین گوید:

پل در خواب پادشاه است یامردی بزرگ، که مردمان به سبب او به مراد برسند.

ابراهیم کرمانی گوید:

پل در خواب تاویلش نیکو باشد. اگر دید از پل گذشت، دلیل که از پادشاه او را عز و جاه رسد و از او منفعت بیند. اگر دید بنائی بر پل می نهاد و عمارت می کرد، دلیل که ولایت و شاهی یابد و مال بسیار او را جمع شود.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

پل در خواب بر چهار وجه است.

اول: مردی است که همه مردمان را به کار آید و حاجت همه کس را روا کند.

دوم: پادشاه.

سوم: نیکوئی و کامرانی یافتن.

چهارم: مال بسیار حاصل کردن.

اگر بیند پل بیفتاد و خراب شد، دلیل است بر تباهی حال پادشاه و نقصان ملک او.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

دیدن پل در خواب خوب است به شرط آن که شکسته و ویران نباشد. هر چه پل بزرگتر و محکم تر باشد بهتر است به خواب بیننده اعتماد و اطمینان بیشتری می دهد در بیداری پل جاده یا راهی است که بر روی رود خانه یا دره و یا پرتگاه زده اند و وجود آن سبب می شود که ما بدون غوطه خوردن در آب یا پرت شدن در دره و پرتگاه به راه خویش ادامه دهیم و به زمین محکم و بی خطر برسیم. در خواب ما نیز پل همین معنی را می رساند و چون در رویای خویش پل ببینیم لاجرم باید بدانیم که خطری هست که پل برای ایجاد امنیت نسبت به آن است. لیکن باید دید در خواب بیننده خواب نسبت به پل چه وضع و موقعیتی دارد. چنانچه در خواب ببینیم که از روی یک پل محکم و استوار و بزرگ می گذریم همان طور که گفته شد بی تردید خطری ما را تهدید می کند که بزرگ قدرتمند و کریمی دستمان را می گیرد و از مرحله خطر عبور می دهد و به سر منزل امنیت می رساند. اگر کارمند و حقوق بگیر باشیم موقعیت شغلی بهتری می یابیم و چنانچه کاسب باشیم اعتبار پیدا می کنیم و نزد همگان مفتخر و معتبر می شویم. پل در خواب مردی است بزرگ و با قدرت که بیننده خواب با او برخورد می کند. پل ویران و شکسته، شکست و ناکامی است. پل لرزان، بی اعتباری و دلهره و تشویش است.ساخت پل خوب است. زیر پل قرار گرفتن خوب نیست.

لیلا برایت می‏گوید:

دیدن پل در خواب به این معنا است که در آینده موفقیت زیادی نصیبتان می‏شود. اگر در خواب ببینید که از پلی می‏گذرید، یعنی خطری شما را تهدید می‏کند که باید بیشتر مواظب خود باشید. افتادن از پل بیانگر بروز مشکلات است. اگر خواب ببینید که پلی قدیمی پیش رویتان است و قصد عبور از آن را دارید، نشانه‏ی آن است که برای انجام کاری خود را به خطر می‏اندازید.

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید پلی بزرگ ویران شده است ، نشانة آن است که به خاطر از دست دادن عزیزی پریشان و درمانده می شوید .

۲ـ دیدن پلی شکسته در خواب ، برای جوانی نشانة ناامیدی در آرزوهاست .

۳ـ اگر در خواب از پلی بگذرید ، دلالت بر آن دارد که بر مشکلات غلبه خواهید کرد به شرط آنکه بیشتر مراقب اطراف خود باشید .

۴ـ اگر خواب ببینید پلی مقابل پای شما نمایان می شود ، دلالت بر آن دارد که باید از ستایش افراد بی وفا بپرهیزید .

پشیمان شدن

لوک اویتنهاو می گوید :

پشیمان شدن : خبر خوش

پشه

محمد بن سیرین گوید:

پشه، مردی ضعیف و خوار و ناکس است و کاری اندک و حقیر کند. اگر بیند با پشه جنگ می کرد، دلیل که با مردی ضعیف خصومت کند. اگر بیند پشه به گلوی او فرو شد، دلیل که با مردی حقیر به کاری حقیر مشغول شود و از او اندک چیزی بدو رسد. اگر بیند پشه بسیار بر تن او جمع شدند و او را می گزیدند، دلیل که بر زبان مردم عوام افتد و از ایشان به وی مضرت رسد، زیرا که پشه خون مردم را می مکد. اگر بیندپشه درگوش یا در بینی او فرو شد و از او رنج و گزند یافت، دلیل که از مردم ضعیف بدو رنج رسد و گزند.

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که پشه بسیار به خانه او در آمدند، دلیل که او را غم و اندوه رسد. اگر بیند که پشه گان غلبه کردند و درخانه او جمع شدند، دلیل که بر دشمن ضعیف ظفر یابد. اگر بیند که پشه در بینی او شد و بیرون نیامد، دلیل که در محنت و بلا گرفتار شود.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

پشه حشره ای است بی مقدار و ضعیف اما مزاحم وزیان آور که گاه موجب بروز بیماری می شود. پشه در خواب های ما سمبل انسان هایی قرار می گیرد که بر مبنای جهل و نادانی یااز طریق دوستی و یا از راه دشمنی زحمت و رنج فراهم می آورند و بسا موجب تباهی انسان می گردند.ما معمولا یک پشه در خواب نمی بینیم مگر در شرایط خاص. گاه می بینیم که اتاق محل زندگی ما پشه دارد یا پشه ها در فضای خانه ما وزوز می کنند. این نشان دهنده بیم و هراسی است که از بد دهنی و کج اندیشی مردم کوچه بازار داریم. پشه انبوه تجسمی است از قضاوت سطحی جاهلان و بی خردان که قدرت ندارند اما با سخن یاوه خویش موجبات گرفتاری ما را فراهم می آورند یا کدورت و ملال می دهند. اگر دیدیم پشه یا پشه ها ما را می گزند نشان آن است که کسی یا کسانی درباره ما بد می گویند یا بد قضاوت می کنند چه در گفتار خود صدیق باشند و چه بر خلاف واقع بد بگویند. اگر ببینیم پشه ای وارد بینی ما شده از مردی احمق و ضعیف زیان می بینیم و حرف شخصی غیر مسئول موجب دردسر ما می شود. اگر پشه به گوش ما وارد شد و در خواب حس کردیم که پشه ای دم گوش ما پرواز می کند یا وارد سوراخ گوش شده نشان آن است که کسی سعایت می کند و عمل او موجب ناراحتی می شود. اگر پشه ای را کشتید دشمنی ضعیف را از خود دور کرده اید.

لیلا برایت می‏گوید:

دیدن پشه در خواب، بیانگر آن است موضوعی موجب ناراحتی شما می‏گردد. اگر خواب ببینید که پشه شما را گزیده، یعنی دشمنی به شما آسیب می‏رساند.

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن پشه در خواب ، نشانة آن است که بیهوده سعی می کنید و در مقابل حملات موذیانه دشمنان خود ایستادگی کنید .

۲ـ اگر خواب ببینید پشه ها را می کشید ، نشانة آن است که خانواده ای تشکیل خواهید داد و به ثروت و سعادت دست خواهید یافت .

پشم

محمد بن سیرین گوید:

پشم در خواب دیدن از همه وجهی، مال حلال و روزی بود و پشمی که بافته نباشد، بهتر بود و نیکوتر. اگر بیند که پشم داشت یا کسی بدو داد یا بخرید یا به موقع خویش است، دلیل است که به قدر آن او را مال حاصل شود.

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که پشم از خویشتن دور همی انداخت، دلیل است که مال خود را تلف کند. اگر بیند که پشم را همی سوخت، دلیل است که مال خود را هزینه کند. اگر بیند که بر تن او جامه پشمین است، دلیل که او را مال از زنان حاصل شود. اگر بیند جامه پشمین یا پنبه خرید یا بستری از پشم داشت، دلیل که زنی توانگر بخواهد.

جابر مغربی گوید:

پشم اشتر در خواب، مال بود از قبل پادشاه، معبران گویند میراث بود.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

پشم در خواب دیدن نیکو است و میمنت دارد. پشم ارزنده ترین محصولی است که از گوسفند عاید ما می شود لذا در خواب نیز نمی تواند بد باشد. پشم را معبران در خواب روزی و نعمت تعبیر کرده اند و به وجهی دیگر اندوخته و پولی است که زائد بر خرج روزانه کنار نهاده ایم. داشتن پشم و خریدن و هدیه گرفتن پشم در خواب کسب مال و تحصیل روزی و نعمت فراوان است به همان مقدار که پشم را در خواب دیده اید. اگر مختصری پشم در بقچه داشته باشید پول کمی به دست می آورید و اگر عدل های بزرگ پشم را در خواب دیدید که روی هم چیده اید و دانستید که همه به خودتان تعلق دارد مال هنگفتی نصیب شما می شود. رسن یا طناب پشمی در خواب پیچیدگی کارهاست از نقطه نظر مالی و چنان چه در خواب ببینیم که کسی از پشم طناب می بافد نشان آن است که در کار او نوعی گره و آشفتگی پدید می آید و اگر احساس کردید که آن طناب به شما تعلق دارد یا برای شما بافته می شود و یا خودتان بافنده چنین طنابی از پشم هستید گرفتگی و گره کار به شما ارتباط می یابد. اگر در خواب پشم نبافته ببینید بهتر است تا پشم بافته شده و چنان چه ببینید که مقداری پشم از دکانی خریده اید یا از طریق دیگر به دست آورده اید همان طور است که گفته شد تحصیل مال است و آن مالی است حلال و بدون خدشه و غش. اگر کسی مقداری پشم به شما داد که ببافید شما را به کاری سرگرم می کند و شغلی در اختیار شما قرار می دهد که سود بخش است. اگر دختر جوانی ببیند که دوک میریسد شوهر می کند و اگر ببیند از پشم پارچه می بافد شوهری پول دار نصیب او می شود. بستر پشمی و تشکی که از پشم درست شده باشد زن و همسر پول دار است و این خواب نیکو است. اگر جوان مجردی خواب ببیند، خواب او خبر می دهد که همسری پول دار و صاحب شخصیت و دولت نصیب او می شود. اگر جوانی در خواب ببیند که یک گونی یا یک عدل پشم دارد پول دار می شود. اگر زنی ببیند که تشک یا پشتی خود را شکافته و می خواهد با پشم پر کند و بدوزد شوهرش به وسیله او یا به کمک دیگری پول دار می شود. بافتن نخ از پشم رشته امید است که به پول و ثروت منتهی می گردد. چنان چه در خواب ببینید که پشم را می سوزانید یا دور می ریزید خواب شما خبر می دهد که مال خود را از بین می برید و زیان می بینید و اگر در خواب دیدید که پشم را گلوله، گلوله می کنید و می اندازید خبر از این است که پول خود را به بیهودگی خرج می کنید. چنان چه در عالم خواب ببینید که گوسفندی دارید و پشم آن حیوان را قیچی می کنید، اگر گوسفند ماده باشد زنی به شما سود می رساند و اگر بز باشد مردی برای شما مفید واقع می شود و اگر ببینید که بدن خودتان مثل گوسفند پشم در آورده به شدت گرفتاری مالی پیدا خواهید کرد و به هر صورت پول برای شما ملال آور می شود به طوری که ممکن است آبرویتان را مورد مخاطره قرار دهد. پشم چرک و کثیف در خواب زیان مالی است.

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن پشم در خواب ، علامت آن است که از فرصتهایی مطلوب برای پیش بردن خود سود خواهید برد .

۲ـ دیدن لباسهای پشمی و کثیف در خواب ، علامت آن است که از کسانی تقاضای کار می کنید که از اصول اخلاقی شما بیزارند .

لیلا برایت می‏گوید:

اگر خواب ببینید که پشمی را قیچی می‏کنید، بیانگر رسیدن به ثروت فراوان است.

پشتی

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

پشتی در خواب حرفه و شغلی است که داریم یا پولی است که دور از چشم دیگران اندوخته ایم و یا در آینده می اندوزیم و جمع می کنیم. اگر در خواب دیدید که به پشتی و مخده تکیه داده و نشسته اید و احساس آرامش و راحت می کنید به آن معنی است که می توانید به کار خودتان و شغل و حرفه هنری که دارید پشت گرم و امیدوار باشید و در آینده چنان اطمینانی برای شما حاصل می گردد که نگرانی های شما رفع می شود. اگر بیکار باشید مشغول کار می شوید. اگر تهی دست هستیم به پول و نعمت می رسیم و چنانچه بیمار باشیم شفا می یابیم. اگر دختر جوانی در خواب ببیند که به پشتی تکیه داده شوهر می کند و شوهر خوبی نصیب او می شود که می تواند به او مستظهر باشد. اگر پسر مجرد و جوانی در خواب ببیند که پشتی دارد یا به پشتی تکیه داده و نشسته مورد حمایت قرار می گیرد و کسی به او کمک می کند. اگر پدر یا مادر سالمندی در خواب ببیند که بالای اتاق نشسته و به پشتی تکیه داده فرزندانش به قوت مالی می رسند. اگر کسی در خواب ببیند که به پشتی تکیه داده که آن پشتی متعلق به خودش نیست شریکش یا دوستش به یاری و مدد کاری او می شتابد و اگر پشتی متعلق به خودش باشد باید شخصا پیروزی حاصل می کند. پشتی برای زن و شوهر است و چنان چه زنی در خواب ببیند که روبه روی پشتی نشسته و به آن تکیه نداده با شوهرش اختلاف پیدا می کند. اگر زنی ببیند که پشتی خودش را می شکافد یا پاره می کند و یا می فروشد و یا به دیگری می بخشد از شوهرش طلاق می گیرد. همین طور است اگر زنی ببیند که پشتی خانه اش سوراخ شده یا بخشی از آن سوخته و اگر ببیند پشتی خانه اش لکه دار و کثیف شده شوهرش بیمار می شود. اگر بیماری ببیند که به پشتی تکیه داده و روز است و آفتاب در اتاق می تابد از بیماری شفا می یابد. بخشیدن یا فروختن پشتی خوب نیست.

لیلا برایت می‏گوید:

دیدن پشتی در خواب، نشانگر آن است که حقایق را قبول خواهید کرد. اگر خواب ببینید که بر روی پشتی نشسته‏اید، نشانه‏ی آن است که از شنیدن حقایق ناراحت می‏شوید.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: